2024 Kovo 14-27 d.
Meniu Meniu

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies) Sutikdami naudoti slapukus, leisite mums užtikrinti patogesnį naršymą mūsų svetainėje ir pateikti jums aktualiausią informaciją. Sužinoti daugiau.

Sutinku
Algirdo rekomendacijos

Algirdo rekomendacijos

Naujienos vasario 29, 2024

„Kino pavasario“ direktorius Algirdas Ramaška

Žalia siena (Green Border, rež. Agnieszka Holland)

MEISTRAI
Jeigu šiandien iš programos reikėtų išrinkti tik vieną filmą, kurį norėčiau parodyti visiems, o vėliau – pasikalbėti apie jį, tai būtų „Žalia siena“. Man tai yra filmas apie ŽMOGIŠKUMĄ. Šiandien gyvename labai sudėtingame pasaulyje, kuriame viskas labai painu ir lengva pasimesti. Ieškant tiesos vienintelė teisinga kryptis yra tiesiog ŽMOGIŠKUMAS. Galiu drąsiai sakyti, kad tai yra vienas stipriausių ir apskritai svarbiausių mano matytų filmų gyvenime.


Interesų zona (The Zone of Interest, rež. Jonathan Glazer)

MEISTRAI
„Kino pavasario“ komandoje tikriausiai likau vienintelis nematęs šio filmo. Nenoriu jo žiūrėti namuose, todėl kartu su žiūrovais eisiu į pirmąjį seansą festivalyje. Ne veltui „Interesų zona“ yra šių metų prestižiškiausių apdovanojimų favoritas ir, mano akimis, bus pagrindinis pretendentas gauti „Kino pavasario“ žiūrovų simpatijos prizą. Tikiu, kad jo bilietai tirps sparčiausiai, tad linkiu vietomis į šį filmą pasirūpinti pirmiausiai.


Kryčio anatomija (Anatomy of a Fall, rež. Justine Triet)

MEISTRAI
Šiuo metu mes visi gyvename socialinio teisingumo amžiuje, kai nenorėdami gilintis į detales, priimame greitus, skubotus, o dažnu atveju – ir labai skaudžias pasekmes turinčius sprendimus. Gebame greitai vertinti ir nuteisti. Man šis filmas – lyg visuomenės supurtymas ir stimulas pabusti. Jis neduos aiškių atsakymų, bet privers susimastyti apie gyvenimo ir santykių kompleksiškumą. Tai yra filmas, kuris gydo visuomenę, padeda mums praregėti ir daro pasaulį geresniu. Ir taip, tai yra filmas, apie kurį kalbės visi: draugai, pažįstami, bendradarbiai. Diskusijos netils ilgai ir tai yra šio filmo fenomenas, meistrystės viršūnė. Ne veltui tai yra daug apdovanojimų visame pasaulyje susižėręs filmas. Ir jis vertas kiekvieno iš jų. 


Kaimiečiai (The Peasants, rež. DK Welchman, Hugh Welchman)

LIETUVIŠKOS PREMJEROS
Dorotos ir Hugh Welchman’ų kūrybinis šeimos duetas 2017 m. sudrebino visą kino industriją pristatęs pirmą tapytą filmą kino istorijoje „Jūsų Vincentas“. Ne veltui jis tapo bestseleriu visame pasaulyje, o „Kino pavasario“ žiūrovai jį išrinko mylimiausiu. Naujasis filmas „Kaimiečiai“ – absoliutus šedevras, kuriam nutapyti prireikė apie 40 000 paveikslų. Labiausiai džiugina dar ir tai, kad tai yra bendras lenkų, serbų ir lietuvių darbas. Vizualiai filmas dovanoja didžiulį malonumą akims, yra tikra atgaiva širdžiai ir sielai, o muzika jame skamba taip, kad žiūrint kojos pradeda pačios kilnotis. Be jokios abejonės – „Kaimiečiai“ yra mano šių metų favoritas.


Blogis (ne)egzistuoja (Evil Does Not Exist, rež. Ryûsuke Hamaguchi)

MEISTRAI
Man be galo smagu, kad mūsų žiūrovai – o tarp jų ir aš – taip myli japoniškus, korėjietiškus filmus. Atsiranda kažkoks mistinis ryšys: lyg ir egzotika, lyg ir be galo tolima, bet tuo pačiu atrodo taip artima, taip sava, taip pažįstama. „Blogis (ne)egzistuoja“ – Japonijos meistro ir „Oskaro“ laureato Ryûsuke Hamaguchi odė žmogui ir gamtai. Labiausiai ir noriu rekomenduoti kiekvienam, kas viduje vis jaučia tą norą ištrūkti, pabėgti iš miesto į gamtą, ten, kur miškai ošia, kur pievos žydi, kur upeliai teka. O kur dar Japonijos super talentas, kompozitorė Eiko Ishibashi, kurios magiška muzika ne tik įkvėpė Maestro sukurti šį filmą, bet ir pačią filmo žiūrėjimo patirtį paverčia lyg meditacijos seansu, kurį aš prilyginčiau širdies ir sielos masažui.


Įpėdinis (The Successor, rež. Xavier Legrand)

PANORAMA
Tikiu, kad daugelis pamenate prancūzų super talento Xavier’o Legrand’o režisūrinį debiutą „Sūnaus globa“, kuris 2018 m. atidarė „Kino pavasarį“ ir nuo pat pirmo seanso tapo žiūrovų favoritu. Taigi po 6 metų pertraukos, Xavier’as Legrand’as sugrįžta su trenksmu. Nesileiskite užliūliuojami, nes ramiai jis jūsų nepaleis. Pažadu, kad filmas nustebins, privers širdį plakti greičiau, o kai kuriose scenose ieškosite, kam būtų galima įsikibti į parankę.


How to Have Sex (How to Have Sex, rež. Molly Manning Walker)

KRITIKŲ PASIRINKIMAS
„How to Have Sex“ – bene seksualiausias šių metų filmas. Apie tai, ką svajoja kiekvienas, mokyklą baigęs jaunas žmogus. Saulė, karštis, svaigulys, muzika ir nesibaigiantys vakarėliai. YOLO, nes visa kita palauks. Viskas taip artima, taip tikra, kad tikrai nepalieka abejingų. 


Sėsk ant rato (Enter the Slipstream, rež. Ted Youngs)

SPORTAS
Kas mane pažįsta, žino mano neišmatuojamą meilę ir aistrą dviračių sportui. Todėl šis filmas yra be galo didelė dovana bei šventė man ir visai labai sparčiai augančiai dviratininkų bendruomenei Lietuvoje. Būsiu kiekviename seanse, lauksiu visų dviračių sesių ir brolių, kur turėsime unikalią galimybę susitikti be šalmų ir aptemptų rūbų. Šiemet kartu su Lietuvos Olimpiniu komitetu turėsime sporto filmų programą, todėl labai kviečiu visus sporto entuziastus užsukti į „Kino pavasarį“.


Šefė (She Chef, rež. Melanie Liebheit, Gereon Wetzel)

PANORAMA
Anksčiau festivalyje turėjome itin populiarią „Kulinarinių filmų“ programą. Deja, kokybiškų filmų apie gastronomiją, ypač pandemijos laikotarpiu, sumažėjo labai drastiškai. Todėl labai džiaugiuosi, kad šiais metais į festivalį sugrįžta tikras gurmanų ir kulinarinių filmų gerbėjų džiaugsmas „Šefė“. Filme kartu su 2018 metų pasaulio kulinarijos čempionato laimėtoja Agnes Karrasch keliausime po geriausius Europos restoranus. „Šefė“ – tai daug daugiau nei gražūs ir skanūs vaizdai: labai smagu matyti naujos kartos šefų griaunamus pasenusius darbo stereotipus ir vertybinius pokyčius svarbiausių restoranų virtuvėse. 

Filmai

Rekomenduojame

  • DIDIEJI PARTNERIAI
  • FESTIVALĮ IŠ DALIES FINANSUOJA