Didžiausias Lietuvoje kino festivalis „Kino pavasaris“, skaičiuojantis beveik tris dešimtis gyvavimo metų, dešimt jų užsiima aktyviomis komercinėmis partnerystėmis. Pasak festivalio partnerysčių skyriaus vadovės Ievos Pačkauskaitės, galima išskirti tris stambias partnerysčių naudas verslui: tai tam tikro įvaizdžio kūrimas ir stiprinimas, tiesioginis auditorijos pasiekiamumas bei vertės įmonės darbuotojams ir partneriams.
Būdas didinti žinomumą ir stiprinti įvaizdį
Anot pašnekovės, tai yra vienos akivaizdžiausių naudų verslui. I. Pačkauskaitė atskleidžia, jog kasmet atliekamos festivalio lankytojų apklausos rodo, kad žiūrovai įsimena ne tik esamus, bet ir buvusius festivalio partnerius. „Matomumą partneriams užtikrina priemonių visuma: lauko bei spaudos reklamos, reklaminiai skydeliai internete, paminėjimas televizijoje transliuojant festivalio reklamą. Kasmetinėje apklausoje teiraujamės žiūrovų, kur pastebi partnerius, tokiu būdu pasitikrindami, kiek efektyvios yra mūsų naudojamos priemonės“, – pasakoja ji.
Dar viena su matomumu susijusi nauda yra galimybė tiesiogiai sietis su festivalio turiniu ir per tai kurti asociaciją su norimomis vertybėmis ar įvaizdžiu. „Pavyzdžiui, festivalio partneris „Pergalė“ jau kelis metus yra „Meistrų“ programos partneris: jie, save pozicionuojantys kaip šokolado ir saldainių meistrai, renkasi būti šalia programos, kuri parenka žinomiausių ir svarbiausių režisierių filmus. Kitas pavyzdys – partnerystė su mineraliniu vandeniu „Birutė”. Kadangi šiam prekės ženklui svarbu kalbėti apie moterų įgalinimą, jis kasmet pasirenka tapti vieno filmo, kuris turi stiprią pagrindinę moters liniją, partneriu“, – integracijos būdus pristato pašnekovė.
I. Pačkauskaitė sako, kad kai kurie prekių ženklai žengia dar žingsneliu toliau, sukurdami specialiai festivaliui dedikuotus produktus, kurie vėliau atsiduria ir prekybos centruose.
Galimybė tiesiogiai pasiekti vartotoją
Laikais, kai didžioji dauguma vartotojų yra pasiekiami skaitmeninėmis priemonėmis, vis didesniu išskirtinumu tampa gyvas bendravimas ir tiesioginis ryšys su vartotoju. Būtent tokią galimybę suteikia renginiai, tampantys platforma partnerių veikloms jų lokacijose. „Kino pavasario“ atveju tai – kino teatruose įkuriamos poilsio erdvės su įvaizdinėmis partnerių zonomis, kurias aplanko tūkstančiai: 2019 m. festivalis sulaukė 126 tūkst. žiūrovų; augimą pristabdžius karantinui bei karui Ukrainoje, pernai „Kino pavasarį” aplankė 83 tūkst., o 2024-aisiais planuojamas 100 tūkst. žiūrovų srautas.
„Šiemet atliktas tyrimas parodė, jog net 38 proc. festivalio auditorijos patinka partnerių gaunamos dovanos, o beveik pusė – 48 proc. – yra labiau linkę įsigyti festivalio partnerio produkciją. Trečdalis žiūrovų apskritai mėgsta į kiną atvykti anksčiau arba pasilikti ilgiau po seanso festivalio poilsio zonoje. Taigi tie partneriai, kurie poilsio zonose pasiūlo gėrimų ar užkandžių, ar įdomios veiklos, turi didelio potencialo būti pastebėti ir pamėgti žiūrovo“, – teigia I. Pačkauskaitė.
Tokios partnerystės vertę mato jau minėtas „Pergalės“ prekės ženklas, festivalio metu dažnai atliekantis masines saldainių degustacijas. „Dažniausiai degustuojami nauji gaminiai, kurių skonį dar reikia išpopuliarinti. Mums tai naudinga, nes gauname daug atsiliepimų, gerą grįžtamąjį ryšį, o tai labai svarbu kiekvieno produkto gyvenimo cikle, ypač naujai įvedamo į rinką. Be to, matome, kad ir festivalio auditorija šias degustacijas mėgsta“, – teigia įmonės rinkodaros vadovas Justas Razmus.
Ryšio su darbuotojais ir partneriais palaikymui
Savo partneriams festivalis siūlo ir specialius uždarus seansus įmonių komandoms arba jų klientams. Tai tampa ypatinga dovana partneriui rūpimai auditorijai, kadangi seansų metu yra rodomas filmas iš būsimos ar esamos festivalio programos, jis specialiai pristatomas festivalio programos sudarytojų ar vadovų. „Turime partnerių, kuriems tokio tipo renginiai yra tapę kasmetine tradicija, stipria motyvacijos ar gerų santykių palaikymo priemone, kurios laukia partnerio klientai ar komanda“, – sako I. Pačkauskaitė.
Vieni tokių – draudimo bendrovė ERGO. „Kino pavasario“ festivalis yra šventė, kurioje aktyviai dalyvauja įmonės darbuotojai, jų šeimos nariai, partneriai ir klientai. Kasmet organizuojame bendras filmų peržiūras ir diskusijas po jų – tai leidžia kurti bendras tradicijas ir draugišką darbo aplinką“, – teigia bendrovės vadovas Tadas Dovbyšas.
Pasak I. Pačkauskaitės, dešimt metų trunkanti festivalio partnerystė su ERGO galėtų būti viena iš sėkmės istorijų, iliustruojanti, kaip ilgalaikis bendradarbiavimas gali nešti didžiausios abipusės naudos. „Pastovumas ir tęstinumas žiūrovui formuoja ilgai išliekančią sąsają tarp įmonės ir festivalio, dėl kurios pasiekiamos bene visos išvardytos naudos: tiek didelis matomumas reklaminėse kampanijose, tiek integracija pagal vertybes – būtent šios partnerystės metu buvo sugalvotas bilietų draudimas, leidžiantis žiūrovui neatvykus į seansą išsikeisti jį į kitą bilietą. Taip pat kasmet rengiami uždari seansai įmonės darbuotojams, o naujausia bendradarbiavimo kryptis – tvarumas ir įmonės tapimas filmų, kalbančių tvarumo temomis, partneriais“, – istorija dalinasi I. Pačkauskaitė.
- Dobvyšas priduria, kad jiems svarbus ir socialinis rėmimo aspektas – suteikti visuomenei galimybę pamatyti naujus, netradicinius filmus, kalbančius svarbiomis vertybinėmis temomis ir gvildenančius aktualias problemas.
Ką verslui svarbu žinoti?
I. Pačkauskaitė akcentuoja, kad prieš ruošiantis partneriauti su kultūriniais renginiais, verslo atstovams svarbu gerai žinoti ir suprasti festivalio auditoriją. „Renginiuose įmonės gauna „išdistiliuotą“ auditoriją. Remdamiesi tyrimais žinome, kad didžioji dalis mūsų festivalio lankytojų turi aukštojo mokslo diplomą, uždirba vidutines arba aukštesnes pajamas, vertina produktų kokybę, yra atviri naujiems patyrimams. Taigi partneris gauna išsilavinusią, kokybę atpažįstančią auditoriją. Jei jis į tokią orientuotas, tuomet ir reklama veikia labai kryptingai ir tikslingai“, – tikina pašnekovė.
Ne mažiau svarbus ir atviras verslo požiūris, nes kultūros renginiai sukuria erdvę įmonėms pasirodyti jų auditorijoms per kitokias, nei įprastos, reklamines priemones. Todėl planuojant tokią partnerystę svarbu pasikalbėti su renginio komanda. Ši, turėdama patirties, dažnu atveju gali „užvesti ant kelio“ ir pasiūlyti idėjų, kokia forma verslas galėtų susisieti su renginiu ir būti matomas žiūrovui pačiu priimtiniausiu, o partneriui – naudingiausiu – būdu.
Tuos pačius punktus išskiria ir J. Razmus, kalbėdamas apie „Pergalės“ bendradarbiavimo su „Kino pavasariu“ motyvus. „Pirmiausia – išskirtinė, lojali, kokybę suprantanti, vertinanti ir ją sau leisti galinti šio festivalio auditorija. Būtent jai galime labai tikslingai ir taikliai komunikuoti apie savo naujausius prabangesnius gaminius. Antra, mums idėjiškai labai artimas festivalio projektuojamas įvaizdis – atvirumas naujovėms, smalsumas ir potyrių kokybė su meniškomis sofistikuotumo natomis. Ne paskutinę rolę atlieka ir organizatorių atvirumas net drąsiausioms idėjoms bei lankstumas ieškant sprendimų, kurie tiktų konkrečiam partneriui“, – vardija jis.
„Kino pavasario“ partnerysčių skyriaus vadovė antrina, jog bendras abipusis siekis turėtų būti sukurti unikalią partnerystę su tam tikru jos veidu, kuris atspindėtų įmonę bei rodytų sinergiją ir organiškumą su renginiu. „Tokius pavyzdžius paprasta pamatyti ir pasidomėjus, su kokiais kitais prekės ženklais renginys jau dirba – tai atskleidžia tiek potencialias bendradrabiavimo idėjas, tiek bendrą renginio patikimumą“, – tikina I. Pačkauskaitė.