Antrus metus iš eilės KINO PAVASARIS kviečia išvysti filmus, įkvepiančius lietuvių kino kūrėjus. Šių metų Carte blanche festivalyje atiteko režisierei Saulei Bliuvaitei, kaip vieną iš filmų pasirinkusiai iš Bolivijos kilusios Natalijos López darbą „Brangakmenių mantija“. Filmą pristatys S. Bliuvaitė.
Kino režisierės ir scenaristės Saulės Bliuvaitės pasirinkti du filmai yra sukurti moterų režisierių, kurias skiria Atlanto vandenynas. Iš Bolivijos kilusi Natalija López ir graikė Athina Rachel Tsangari kuria absoliučiai skirtingus kino pasaulius, tačiau juos jungia netradicinis istorijos pasakojimo būdas ir ypatingi, keisti, gilūs personažai. Abiejų istorijų centre – moterys, bandančios rasti būdą, kaip išgyventi nežinomybės pilname pasaulyje: ar tai būtų smurto ir korupcijos nualintas Meksikos kaimas, ar industrinis miestas Graikijos pajūryje.
„Pasirinkau pristatyti šiuos du filmus, nes jie įkvepia mane kaip kino kūrėją, ieškančią vis naujų, netradicinių išraiškos būdų ir savitos kino kalbos. „Atenbergas“ ir „Brangakmenių mantija“ – tai dvi priešingybės, skirtingais būdais ieškančios atsakymų į tuos pačius klausimus” – Saulė Bliuvaitė.
Meksikos kaimo bendruomenę kamuoja nuolatinė smurto grėsmė. Tris skirtingų socialinių sluoksnių moteris – namų prižiūrėtoją, jos darbdavę ir policijos pareigūnę – tragiškai susieja paslaptingai dingusi moteris. Natalia López Gallardo, anksčiau montavusi tokių Lotynų Amerikos kino vizionierių kaip Carlos Reygadas, Lisandro Alonso ir Amat Escalante filmus, nepakartojamų vaizdų kupiname režisūriniame debiute norėjo pavaizduoti pasaulį, kuriame visi veikėjai – tiek aukos, tiek nusikaltėliai – patys to nesuprasdami prisideda prie nesibaigiančio smurto ciklo.
Kino režisierės ir scenaristės Saulės Bliuvaitės pasirinkti du filmai yra sukurti moterų režisierių, kurias skiria Atlanto vandenynas. Iš Bolivijos kilusi Natalija López ir graikė Athina Rachel Tsangari kuria absoliučiai skirtingus kino pasaulius, tačiau juos jungia netradicinis istorijos pasakojimo būdas ir ypatingi, keisti, gilūs personažai. Abiejų istorijų centre – moterys, bandančios rasti būdą, kaip išgyventi nežinomybės pilname pasaulyje: ar tai būtų smurto ir korupcijos nualintas Meksikos kaimas, ar industrinis miestas Graikijos pajūryje.
„Pasirinkau pristatyti šiuos du filmus, nes jie įkvepia mane kaip kino kūrėją, ieškančią vis naujų, netradicinių išraiškos būdų ir savitos kino kalbos. „Atenbergas“ ir „Brangakmenių mantija“ – tai dvi priešingybės, skirtingais būdais ieškančios atsakymų į tuos pačius klausimus” – Saulė Bliuvaitė.
Meksikos kaimo bendruomenę kamuoja nuolatinė smurto grėsmė. Tris skirtingų socialinių sluoksnių moteris – namų prižiūrėtoją, jos darbdavę ir policijos pareigūnę – tragiškai susieja paslaptingai dingusi moteris. Natalia López Gallardo, anksčiau montavusi tokių Lotynų Amerikos kino vizionierių kaip Carlos Reygadas, Lisandro Alonso ir Amat Escalante filmus, nepakartojamų vaizdų kupiname režisūriniame debiute norėjo pavaizduoti pasaulį, kuriame visi veikėjai – tiek aukos, tiek nusikaltėliai – patys to nesuprasdami prisideda prie nesibaigiančio smurto ciklo.
Apdovanojimai
-
Pasaulinė premjeraBerlyno kino festivalis, 2022 m.
-
Žiuri prizasBerlyno kino festivalis, 2022 m.
Komentarai
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Vidutinis įvertinimas / 5. Įvertino:
No votes so far! Be the first to rate this post.