Programa

Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis
Jeanne Dielman, 23 Commerce Quay, 1080 Brussels Jeanne Dielman, 23, Quai Du Commerce, 1080 Bruxelles
1975 Belgija, Prancūzija 202 min N-16
Filmas pridėtas
Britų kino žurnalas „Sight and Sound“ kas dešimtmetį sudaro įtakingiausią geriausių filmų sąrašą. Jis atspindi besikeičiantį balsuojančių kritikų iš viso pasaulio skonį bei vertybes. Penkiasdešimt metų pirmąja vieta dalijosi tik Orsonas Wellesas ir Alfredas Hitchcockas. 2022-aisiais įvyko tektoninis lūžis – aukščiausioje vietoje pirmą kartą atsidūrė moters režisuotas filmas. Nutarėme tai atšvęsti, dar kartą parodydami Chantal Akerman šedevrą. Filme matome besikartojančią Žanos Dilman kasdienybę kukliame Briuselio bute. Ji lyg susitaikė su padėtimi, tačiau rutiną jaukiančios detalės paskatina dramatiškus pokyčius.

„Iš 8-ojo dešimtmečio į mus žvelgianti Žana Dilman užduoda pamatinį sizifišką klausimą: ką daryti absurdo akivaizdoje? Susidūrus su gyvenimo banalybe, ją priimti ar prieš ją sukilti?“ (Aistė Račaitytė) 
Apdovanojimai
Pasaulinė premjera: Kanų kino festivalis, 1975 m. 
Režisierės(-iaus) biografija
Chantal Akerman (1950–2015) padarė didelę įtaką feministiniam bei avangardiniam kinui ir yra viena svarbiausių Europos režisierių. Savo filmuose Akerman daug eksperimentavo su apšvietimu ir architektūros dizainu. Svarbiausią savo filmą „Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“ (1975) ji sukūrė būdama vos dvidešimt penkerių, su juo debiutavo Kanų kino festivalyje. Akerman filmas „Devintasis dešimtmetis“ (1983) buvo parodytas Kanų „Ypatingo žvilgsnio“ konkursinėje programoje, o „Amerikos istorijos: maistas, šeima ir filosofija“ (1989, „Kino pavasaris“) bei „Naktis ir diena“ (1991) – Berlyno ir Venecijos kino festivalių pagrindinėse konkursinėse programose. 

9.0
Iš viso balsų: 15
Režisierius - Chantal Akerman
Scenarijaus autoriai - Chantal Akerman
Aktoriai - Delphine Seyrig, Jan Decorte, Henri Storck, Jacques Doniol-Valcroze, Yves Bical
Prodiuseriai - Evelyn Paul, Corinne Jénart, Guy Cavagnac, Alain Dahan, Liliane de Kermadec, Paul Vecchiali
Operatorius - Babette Mangolte
Montažo režisierius - Patricia Canino
Kompozitoriai - 
Pardavimo agentas - Cinémathèque royale de Belgique
Platintojas - 
Gamybos kompanija - 
Vertimas - Lina Gilė
Dialogai - prancūzų
Subtitrai - lietuvių, anglų
Apdovanojimai
Pasaulinė premjera: Kanų kino festivalis, 1975 m. 
Režisierės(-iaus) biografija
Chantal Akerman (1950–2015) padarė didelę įtaką feministiniam bei avangardiniam kinui ir yra viena svarbiausių Europos režisierių. Savo filmuose Akerman daug eksperimentavo su apšvietimu ir architektūros dizainu. Svarbiausią savo filmą „Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“ (1975) ji sukūrė būdama vos dvidešimt penkerių, su juo debiutavo Kanų kino festivalyje. Akerman filmas „Devintasis dešimtmetis“ (1983) buvo parodytas Kanų „Ypatingo žvilgsnio“ konkursinėje programoje, o „Amerikos istorijos: maistas, šeima ir filosofija“ (1989, „Kino pavasaris“) bei „Naktis ir diena“ (1991) – Berlyno ir Venecijos kino festivalių pagrindinėse konkursinėse programose. 

Jūsų interneto naršyklės versija yra per sena, todėl negalime Jums rodyti turinio.

Norėdami tęsti naršymą mūsų internetinėje svetainėje, prašome atsinaujinti savo naršyklę.

Atsiprašome už nepatogumus.