Programa

Natūrali naikinimo istorija
The Natural History of Destruction The Natural History of Destruction
2022 Vokietija, Lietuva, Nyderlandai 112 min N-13
Filmas pridėtas
Ar įmanoma pateisinti masinį naikinimą dėl aukštesnių idealų? Ar morališkai priimtina naudotis civiliais gyventojais kaip priemone karo tikslams? Šie klausimai išlieka tokie pat aktualūs net po aštuonių dešimtmečių, o jų svarbą tragiškai patvirtina dabartiniai įvykiai. Filmas yra įkvėptas W. G. Sebaldo knygos tuo pačiu pavadinimu ir sumontuotas iš Antrojo pasaulinio karo archyvinės medžiagos. 

„Sergejus Loznica yra absoliutus archyvinės dokumentikos meistras ir bekompromisis humanistas, nebijantis nepatogaus požiūrio į istorinę tiesą. Kaskart po jo filmų lieka didelis dėkingumas, nes jie veikia ne tik kaip istorijos priminimas, bet ir paskata testuoti vertybes ir peržiūrėti savo įsitikinimus nuolat besikeičiančioje realybėje. Tai turbūt aktualiausias filmas šiųmetėje programoje.“ (Aistė Račaitytė) 
Apdovanojimai
Pasaulinė premjera: Kanų kino festivalis, 2022 m.
Apdovanojimai: Geriausias dokumentinis filmas, Čikagos kino festivalis, 2022 m. 
Režisierės(-iaus) biografija
Scenaristas, režisierius ir prodiuseris Sergejus Loznica (g. 1964) užaugo Kyjive, čia 1987 m. baigė tuometinį Kijevo politechnikos institutą ir įgijo taikomosios matematikos specialybę. 1987–1991 m. Loznica užsiėmė moksline veikla, vykdė dirbtinio intelekto tyrimus. 1997 m. baigė kino režisūros studijas Maskvoje, nuo 1996 m. kuria filmus. Loznicos debiutinio vaidybinio filmo „Laimė mano“ (2010) premjera įvyko Kanų pagrindiniame konkurse, vėliau „Rūke“ (2012) Kanuose apdovanotas FIPRESCI prizu. Pristatęs filmą „Donbasas“ 2018 m. Kanų kino festivalio „Un Certain Regard“ programoje pelnė apdovanojimą už geriausią režisūrą. Ukrainos revoliucijos kronikų „Maidanas“ (2014) premjera taip pat įvyko Kanuose, o vėlesni dokumentiniai filmai „Įvykis“ (2015), „Austerlicas“ (2016, „Kino pavasaris“), „Procesas“ (2018) ir „Valstybinės laidotuvės“ (2019) buvo pristatyti Venecijoje. 2021 m. režisierius apdovanotas Kanų kino festivalio Specialiuoju žiuri prizu už filmą „Babij Jaras. Kontekstas“.

8.2
Iš viso balsų: 15
Režisierius - Sergei Loznitsa
Scenarijaus autoriai - Sergei Loznitsa
Aktoriai - 
Prodiuseriai - Regina Bouchehri, Gunnar Dedio, Uljana Kim, Sergei Loznitsa, Maria Choustova
Operatorius - 
Montažo režisierius - Danielius Kokanauskis
Kompozitoriai - Christiaan Verbeek
Pardavimo agentas - Progress Film Verleih
Platintojas - 
Gamybos kompanija - 
Vertimas - Emilija Ferdmanaitė
Dialogai - vokiečių, anglų
Subtitrai - lietuvių, anglų
Apdovanojimai
Pasaulinė premjera: Kanų kino festivalis, 2022 m.
Apdovanojimai: Geriausias dokumentinis filmas, Čikagos kino festivalis, 2022 m. 
Režisierės(-iaus) biografija
Scenaristas, režisierius ir prodiuseris Sergejus Loznica (g. 1964) užaugo Kyjive, čia 1987 m. baigė tuometinį Kijevo politechnikos institutą ir įgijo taikomosios matematikos specialybę. 1987–1991 m. Loznica užsiėmė moksline veikla, vykdė dirbtinio intelekto tyrimus. 1997 m. baigė kino režisūros studijas Maskvoje, nuo 1996 m. kuria filmus. Loznicos debiutinio vaidybinio filmo „Laimė mano“ (2010) premjera įvyko Kanų pagrindiniame konkurse, vėliau „Rūke“ (2012) Kanuose apdovanotas FIPRESCI prizu. Pristatęs filmą „Donbasas“ 2018 m. Kanų kino festivalio „Un Certain Regard“ programoje pelnė apdovanojimą už geriausią režisūrą. Ukrainos revoliucijos kronikų „Maidanas“ (2014) premjera taip pat įvyko Kanuose, o vėlesni dokumentiniai filmai „Įvykis“ (2015), „Austerlicas“ (2016, „Kino pavasaris“), „Procesas“ (2018) ir „Valstybinės laidotuvės“ (2019) buvo pristatyti Venecijoje. 2021 m. režisierius apdovanotas Kanų kino festivalio Specialiuoju žiuri prizu už filmą „Babij Jaras. Kontekstas“.

Jūsų interneto naršyklės versija yra per sena, todėl negalime Jums rodyti turinio.

Norėdami tęsti naršymą mūsų internetinėje svetainėje, prašome atsinaujinti savo naršyklę.

Atsiprašome už nepatogumus.