kovo 19 d. - balandžio 2 d.

Naujienos

Žygimanto filmų rekomendacijos

AIDOL / AIDOL

METŲ ATRADIMAI

Gal turi prisidegt? ⎯ prie manęs palinko azijietiško veido vyras.

Veiksmo vieta ⎯ meno ir skaitmeninės kultūros festivalis „Transmediale“ Berlyne.

Kaip dažniausiai ir būna, žiebtuvėlis tapo pokalbio katalizatoriumi. Ir tik įsikalbėjęs, suvedžiau galus, kad tai juk Lawrence Lekas (!), ir jis, be kita ko, naujausią savo filmą AIDOL atveža į „Kino pavasarį“.

Jei visą meną kurs kompiuteriai, ar pasaulis neatiteks vidutinybėms? Vienas iš klausimų, kuriuos kelia režisierius skaitmeninės psichodelikos persunktoje istorijoje.

Lawrence Leko išskirtinis kompiuterinės animacijos braižas jau pavergė akis ankstesniuose darbuose. Ilgametražiame debiute tai atsiskleis visu grožiu.

Be kita ko, reikėtų tikėtis ir įspūdingo dekonstruotos klubinės muzikos garso takelio, nes režisierius turi gerą skonį šiandienei elektroninei muzikai ir yra bendradarbiavęs su tokiais atlikėjais kaip „Kode9“ iš „Hyperdub“ leidybinės bendrovės.

AIDOL
2019 / Jungtinė Karalystė / rež. Lawrence Lek
AIDOL
Žiūrėk filmą namuose

Zomša / Deerskin

FESTIVALIŲ FAVORITAI

Zomša? Net nebūčiau pagalvojęs. Deerskin? Koks skirtumas! Iš tiesų, ne filmo pavadinimas, o režisieriaus pavardė yra tas magnetas, kuris mane kaip mat pristatys į kiekvieną Quentin Dupieux premjerą.

Šis režisierius labiausiai žavi gebėjimu labai savitą humorą derinti su intelektualumu. Nepasimaukite! Filmas apie padangą žudikę yra so meta, kad labiau turėtų sudominti McLuhano, o ne b-movies gerbėjus. Jau pirmas režisieriaus filmas pavadintas „Ne filmas“, taigi galite įsivaizduoti, kad kiekvienas jo filmas žiūrovą nukelia į keistą postironišką poziciją.

Laikais, kai juokiamės nebe balsu, o skyrybos ženklais, reikia iš esmės kitokio priėjimo prie humoro, kad šis mus vis dar jaudintų. Reikia Quentin Dupieux.

Zomša ⎯ puikus, kad ir netikėtas pavadinimo vertimas. Ir net neabejoju, puikiam ir netikėtumų kupinam filmui.

Zomša
2019 / Prancūzija / rež. Quentin Dupieux
Deerskin
Le Daim
Žiūrėk filmą namuose

Present.Perfect. / Present.Perfect.

FESTIVALIŲ FAVORITAI

Kaip galime prieiti dar arčiau prie personažų, nei prieina dokumentinis filmas? Galbūt leisti tą filmą filmuoti patiems personažams!

Kurdama šį internetinę kultūrą nušviečiantį ep(s)ą, režisierė apdorojo 800 valandų internetinių vaizdo transliacijų ir, be abejo, personažams leidus sumontavo juos į poros valandų patirtį.

Manome, kad į virtualiąją realybę mus nukelia tik tie visą veidą slepiantys šalmai, kuriuos gamintojai atkakliai vadina akiniais. Tačiau nesusimąstome, kad nemažą dienos dalį ir taip praleidžiame virtualybėje.

Galime užsidirbti pinigų, užsisakyti maisto, patenkinti socialinius poreikius ir patirti pramogų, galiausiai pasiekti orgazmą ⎯ viską galime nenuėję nuo ekrano. Bet jei po truputį leidžiatės įtikinami, kad iš tiesų ir gyvename virtualiojoje realybėje, pažiūrėkite šį filmą ir suprasite, kad Kinija jau kurį laiką ten.

Present.Perfect.
2019 / Jungtinės Valstijos, Kinija / rež. Shengze Zhu
Present.Perfect.
Žiūrėk filmą namuose

Izaokas / Isaac

EUROPOS DEBIUTŲ KONKURSAS

Kartais atrodo, kad jautrios istorinės temos priklauso vyresniems režisieriams. Taip pat atrodo, kad joms lengviau gauti finansavimą. Ir negana to, rezultatas būna nykus, sujaudina tik tuos, kurie su ta tema yra daugiau mažiau susiję. Pasirodo, klydau.

Jauno lietuvių režisieriaus Jurgio Matulevičiaus ilgametražis debiutas drąsiai neria į laikmetį, kai Jurgio dar nė pilve nebuvo. Jautri lietuvių dalyvavimo holokauste tema netampa viską į save traukiančia juodąja skyle. Filme lieka vietos ir personažų santykiams, ir jaunatviškam garso takeliui, ir režisieriaus trumpojo metro filmams būdingai psichodelikai.

Tiesiog pasižiūrėkite filmo anonsą.

Izaokas
2019 / Lietuva / rež. Jurgis Matulevičius
Isaac
Izaokas

Jūsų interneto naršyklės versija yra per sena, todėl negalime Jums rodyti turinio.

Norėdami tęsti naršymą mūsų internetinėje svetainėje, prašome atsinaujinti savo naršyklę.

Atsiprašome už nepatogumus.