Naujienos
Aušros filmų rekomendacijos
„Lizdas“ (rež. Hlynur Pálmason)
MEISTRAI – TRUMPAI
Islandiška pasaka apie tris vaikus, statančius namelį medyje savo namų kieme. Besikeičiančios gamtos fone veriasi šilti ir gražūs nutikimai, užfiksuoti per beveik dvejus pandemijos metus. Tai – vienas iš nedaugelio pavykusių bandymų įamžinti karantino laike sustingusį pasaulį, kuriame akimirkai pajunti namų ir šeimos šilumos svarbą.
„Tai yra pasimatymas“ (rež. Nadia Parfan)
TRUMPAS KONKURSAS: Mylėti sunku, mylėti lengva
Toks trumputis filmas, bet jį patirti būtina tik dideliame ekrane. Vizualus, įtraukiantis ir jaudinantis filmas – tai jaunos režisierės iš Ukrainos meilės laiškas savo šaliai, miestui Kyjivui ir jo žmonėms, šiuo metu išgyvenantiems skaudų ir nerimastingą karo laiką. Rytinio miesto gatvės tarsi pakibusios nesvarume, o per šį miestą lekiame visu greičiu, su meile.
„Uogos“ (rež. Vytautas Katkus)
TRYS VYTAUTO KATKAUS FILMAI
Vytauto Katkaus filmai – juvelyriškai kruopštūs grynuoliai. „Uogose“ režisierius autentiškai atsigręžia į jauno žmogaus jausmus ir santykį su jį supančia aplinka, šeima, vaikyste. Ta kasdienybė tokia pažįstama, tikra, bet kai žvilgteli įdėmiau – ji prisipildo netikėtos ir tik kine išgyvenamos magijos.
„Rašytoja, jos filmas ir laimingi sutapimai“ (rež. Hong Sang-soo)
MEISTRAI
Tai lėtų susitikimų ir lėtų pokalbių filmas. Apie tas retas, ypatingas dienas, kai susidėlioja teisingi takeliai – neplanuotai susiduri su reikiamais žmonėmis, senais pažįstamais ir tuoj tapsiančiais naujais draugais. Besiskleidžianti žmogiškumo paieška ir atidus kito pažinimas įlenda giliai po oda. Po filmo galima užsinorėti pasivaikščioti ir galbūt ką nors netikėtai užkalbinti apie kūrybą, poeziją, pasiteirauti apie neseniai skaitytas knygas.
„Amerikoje dabar naktis“ (rež. Ana Vaz)
9 SALĖ
Gyvūnų akys žiba 16 mm juostoje. Naktis priklauso žvėrims, diena – žmonėms. Gauruoti paklydėliai, neramios priemiesčių sielos klajoja tuščiomis gatvėmis, jie norėtų tapti miestų gyventojais. Siurrealistiškai ir tykiai filmas tyrinėja gamtos ir miesto, gyvūno ir žmogaus santykį. Aiškios ribos filmo prietemoje pradeda trintis – mes vis dar bandome įžiūrėti, o mūsų žvilgsnį atremia didelės pelėdos akys.
„Darbo imitacija“ (rež. Total Refusal)
TRUMPAS KONKURSAS: DARBAS PO DARBO
Austrų kolektyvas „Total Refusal“ filmo medžiagai pasitelkia žaidimo „Red Dead Redemption 2“ pasaulį. Jų fokuse atsiduria nepastebimi antraplaniai veikėjai – stalius, šlavėjas, rūbų skalbėja, sukurti tik tam, kad padėtų įprasminti žaidimo tikrovės jausmą. Tačiau šių veikėjų netobulume ir besikartojančioje rutinoje filmo kūrėjai sugeba įžvelgti tam tikrą žmogiškumą, o per jį lįsti dar giliau ir ironiškai pašiepti darbo etiką ir estetiką, reflektuoti kapitalizmo vėjuose sklendžiantį mūsų pasaulį.
„Švytinti žaizda“ (rež. Christian Avilés)
TRUMPAS KONKURSAS: ŠALUTINIS POVEIKIS
Tamsūs žiemos mėnesiai Lietuvoje atliepia šį mistiškos atmosferos ir be galo šmaikštų filmą apie šviesos ir vitamino D trūkumą. Atostogos Ispanijoje tampa išgyvenimo įrankiu, deguonimi, šiuolaikine jaunų žmonių piligrimystės vieta. Veidai, iki raudonumo įkaitę saulėje, prisipildo šviesos ir sugrąžina gyvenimo džiaugsmą. Dar niekad nebuvo taip lengva susitapatinti su mergina, kuri nakčiai atėjus pravirksta, nes nebegali sulaukti, kol vėl patekės saulė ir sušildys jaunuolių kūnus.
Susitikime kino salių tamsoje išgyventi trumpų ir ilgų gyvenimų. Iki!