Europoje yra kelios vietovės, menančios skaudžius ir tragiškus praeities įvykius. Karo metais jose stovėjo masinio žmonių naikinimo fabrikai. Dabar jie paversti muziejais-memorialais, kuriuose kasdien apsilanko tūkstančiai turistų. Sergejus Loznica pasiskolino pavadinimą iš žymaus vokiečių kilmės rašytojo W. G. Sebaldo romano „Austerlicas“, išleisto 1992 metais ir dedikuoto Holokausto aukų atminimui. Režisierius tyliai stebi buvusių koncentracijos stovyklų teritorijose (daugiausia filmuota Sachsenhausene ir Dachau) atidarytų muziejų lankytojus, jų elgesį. Ko gi jie ten atvažiuoja? Ko jie ten ieško? Ką jie tikisi ten pamatyti?
„Būdingu sau stiliumi Sergejus Loznica išsirenka tiksliausią tašką filmavimams ir ilgais nespalvotais kadrais fiksuoja praeinančias minias turistų. Jis nesikiša, neužduoda klausimų ir nugirsta tik atsitiktinius gidų pasisakymus, lankytojų replikas ar juokelius. Atrodo, kad daugumai iš jų koncentracijos stovykla – tai dar vienas įprastas muziejus pažintinėje kelionėje. Tai – stebimosios dokumentikos šedevras, kurį būtinai reikia pamatyti.“ (E. Pukšta)
Filmografija
„Gyvenvietė“ (2002, dok. f.), „Peizažas“ (2003, dok. f.), „Blokada“ (2005, dok. f.), „Šiaurės šviesa“ (2008, dok. f.), „Pasirodymas“ (2008, dok. f.), „Mano laimė“ (2010, „Kino pavasaris“), „Rūke“ (2012, „Kino pavasaris“), „Šventojo Antonijaus stebuklas“ (2012, trumpametražis dok. f., „Kino pavasaris“), „Maidanas“ (2014), „Įvykis“ (2015, dok. f.), „Austerlicas“ (2016, dok. f., „Kino pavasaris“).
Režisierius - Sergei Loznitsa
Scenarijaus autoriai - Sergei Loznitsa
Aktoriai -
Prodiuseriai - Sergei Loznitsa
Operatorius - Jesse Mazuch, Sergei Loznitsa
Montažo režisierius - Danielius Kokanauskis
Kompozitoriai -
Pardavimo agentas - Imperativ Film
Platintojas -
Gamybos kompanija -
Vertimas -
Dialogai - vokiečių, ispanų, anglų
Subtitrai - lietuvių, anglų
Filmografija
„Gyvenvietė“ (2002, dok. f.), „Peizažas“ (2003, dok. f.), „Blokada“ (2005, dok. f.), „Šiaurės šviesa“ (2008, dok. f.), „Pasirodymas“ (2008, dok. f.), „Mano laimė“ (2010, „Kino pavasaris“), „Rūke“ (2012, „Kino pavasaris“), „Šventojo Antonijaus stebuklas“ (2012, trumpametražis dok. f., „Kino pavasaris“), „Maidanas“ (2014), „Įvykis“ (2015, dok. f.), „Austerlicas“ (2016, dok. f., „Kino pavasaris“).