Austės filmų rekomendacijos

Be pavadinimo/ Untitled

Meistrai 

Nuostabus dokumentinis filmas apie nieką ir apie viską. Be temos, aiškaus turinio, sudėliotas iš tarpusavyje, rodos, nesusijusių siužetų, bet vis dėlto stiprus priminimas, kad yra daugybė būdų gyventi.

Felisitė/ Félicité

Festivalių favoritai 

Emocijos čia įgauna pačių įvairiapusiškiausių atspalvių, net „eksperimentinių“. Siužetas visai paprastutis, o filmą pajunti fiziškai. Stambūs planai fiksuoja choreografiškus kūnus, o garso takelyje pinasi afrikietiška Kongo muzika ir klasikinės Arvo Pärto kompozicijos.

Mimozos/ Mimosas

Kritikų pasirinkimas 

Šį filmą galima vadinti pasaka. Arba filmu-kelione. Arba spiritualistiniu vesternu. Bet kokiu atveju verta apsiginkluoti plastikiniais kardais, intuicija ir atvira širdimi leistis į kelionę per Maroko kalnus ir dykumas.

Bankoko naktys/ Bangkok Nights

Festivalių favoritai 

Turbūt įdomiausias šiuolaikinis japonų kino balsas. Filme visko daug – šviežumo, drąsos. Režisierius kuria personažus remdamasis tikromis jų istorijomis ir savo patirtimi Tailande, fone skamba reti 8-ojo dešimtmečio Tailando popmuzikos „gabalai“. Žiūrint šį filmą patarčiau atsipalaiduoti ir patikliai įsitraukti į urbanistinę poeziją…

Abbaso Kiarostami filmų retrospektyva

Net jei norėčiau, negalėčiau išskirti vieno Kiarostami filmo. Jie visi tokie geri, pilni poezijos ir tikėjimo žmonėmis. Giliai įstrigo jo išvesta filmų ir knygų paralelė. Knygų lentynoje romanai (kaip klasikiniai naratyviniai filmai) atrodo kaip nauji; juos įprasta perskaityti vieną kartą. O poezijos knygos (tarsi poetiniai filmai) – visai nutriušusios, jas norisi vartyti vėl ir vėl, kaskart tarp eilučių perskaityti kažką naujo. Taip ir Kiarostami filmus norisi žiūrėti (vėl).

Neturėjau kur eiti/ I Had Nowhere to Go

Aš esu hibridas 

Leidžiu sau pasiūlyti žiūrėti filmą pati jo nemačiusi. Vien dėl to, kad verta susipažinti su judančių vaizdų percepcija žaidžiančio Douglaso Gordono kūryba. Neabejoju, kad bus unikalus patyrimas.

Sara Vinčester, operos fantomė/ Sarah Winchester opéra fantôme

Trumpametražiai filmai 

Kaskart stebina Bertrand’o Bonello gebėjimas filmuose sukurti ypatingą atmosferą. Paryžiaus teatre statomas spektaklis pagal Saros Vinčester, XIX a. gyvenusios amerikietės, paveldėjusios vyro turtus, bet tikėjusios, jog yra prakeikta, istoriją. Kiekvienas teatro kampas, architektūros linkis, balerinos Marie Agnès Gillot judesys persismelkia šiurpia Saros istorija.

Viskas yra gamta All is Nature

Trumpametražiai filmai 

Tikiu lietuvių kūrėjais, sukūrusiais šį filmą.